marți, 20 noiembrie 2012

Tort


  • Ce ai nevoie
    Pentru crema de zahar ars
    8 oua
    1 l lapte
    250 g zahar pentru crema
    250 g zahar pentru caramelizat
    1 lingura margarina
    Pentru blat
    5 oua
    200 g zahar
    250 g faina
    1 praf de sare
    1 fiola esenta de vanilie
    Pentru decor
    frisca
    ciocolata

    Cum prepari
    1. Am pregatit mai intai compozitia pentru crema. Am mixat bine ouale cu zaharul si am adaugat laptele mixand in continuare.

    2. Pentru blat, am batut albusurile spuma tare cu un praf de sare. Am adaugat galbenusurile treptat, esenta si la sfarsit am presarat faina pe toata suprafata si am incorporate-o in compozitie amestecand usor, de jos in sus, cu o lingura de lemn.
    3. Am caramelizat intr-o cratita mai marisoara zaharul si l-am intins pe peretii cratitei. Am lasat sa se intareasca.
    4. Am uns cratita cu caramel cu margarina, am turnat compozitia pentru crema, iar peste ea am pus compozitia de blat. Am netezit-o usor cu o lingura. Sa nu va speriati daca se amesteca compozitiile, deoarece se vor separa la copt.
    5. Am introdus cratita in cuptorul preincalzit, la foc mic, pentru o ora si 15 minute. Blatul de deasupra trebuie sa fie bine rumenit.
    6. Am lasat tortul sa se raceasca foarte bine in cratita (cateva ore), am desprins usor marginile cu un cutit, dupa care l-am rasturnat pe un platou. Este foarte bine daca il prepari seara si il rastorni a doua zi. Nu este nevoie sa-l insiropezi, pentru ca acesta va fi insiropat de la siropul de caramel.
    7. L-am decorat cu frisca si cu ciocolata si l-am dat la rece inca doua ore inainte sa-l servesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu